Strona główna

czwartek, 14 października 2010

GPW - przygotowanie do debiutu

Wiadomo już, że debiut będzie 9 listopada. Zapisy od 18 do 27 października. Cena maksymalna 43 zł. Najgorszą wiadomością jest limit 100 akcji na głowę. Miałem nadzieję, że będzie jakiś limit, bo po 60% redukcji Otmuchowa byłem nieco zawiedziony, ale z tymi 100 akcjami to trochę przegięcie. Uważam, że limit taki, jak był na PZU był do przyjęcia. Teraz zastanawiam się nad wykorzystaniem kogoś do zapisania się na 200 akcji, ale formalności, sprzedaż akcji, a później rozliczanie podatku "pomocnika" nieco zniechęcają. Mam jeszcze kilka dni na podjęcie decyzji, bo i tak będę zapisywał się w ostatniej chwili, aby pieniądze leżały na lokatach dodatkowy tydzień. Z komentarzy widzę, że większość osób spodziewa się ok. 15% zysku. Mnie zadowoli 8-10%. Jeśli nie będzie zbyt wielkiego ruchu, to nawet 5%.

3 komentarze:

  1. Ja osobiście stosuje analizę techniczną i się wstrzymuje od debiutów bo nie ma czego przeanalizować. Może kiedyś w przyszłości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja skorzystałem już na PZU i Otmuchowie, więc i tutaj nie mam zamiaru się wstrzymywać. Zwłaszcza, że mam dystans do wszelkich analiz, komentarzy i prognoz. Nie analizuję za dużo, bo zazwyczaj i tak liczy się dziki pęd ludzi oraz prawo popytu i podaży ;) Myślę, że stosunek ryzyka do potencjalnego zysku jest w tym przypadku całkiem dobry.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie w mediach jest niezła ogólnopolska "reklama" debiutu GPW - aż z zaciekawieniem będę obserwował ten debiut.

    Swego czasu debiut PZU też mnie zaciekawił ze względu na, jak to określiły media "powódź stulecia" którą zresztą mamy co roku;) Sądziłem że wypłaty odszkodowań zapobiegną wzrostom cen akcji a teraz od chwili debiutu mamy ok 40zł zysku na jednej akcji.

    Także obserwuję kurs USD/CHF ta waluta leci w dół i końca nie widać (2000 tysiące pips w 4 miesiące) ciekawe jak się ten "rajd zakończy".

    OdpowiedzUsuń