Strona główna

wtorek, 19 października 2010

Bilans nr 5 - 19 października 2010

19 dzień miesiąca, czyli podsumowanie nie zawierające pracy najemnej.
Zmiany niewielkie.
Lokaty - standardowe odsetki.
Firma -  jak już pisałem wcześniej, działalność będzie zawieszona, więc nie dopisuję tu zysków. Będę starał się przetransferować pieniądze do rubryki 'lokata nietykalna' wraz z wyprzedażą towaru.
Akcje - tu odnotowałem spory minus procentowy. To za sprawą Biotonu, który spadł z 21gr do 19gr, a mam tego tysiąc akcji. Tak czy siak Bioton ma za zadanie leżeć z nadzieją na lepsze czasy.
Forex - tu jak zwykle było najciekawiej. 2 tygodnie temu miałem 480 zł. Radośnie grałem dalej, dziko trzymając się trendu i ustawiając duże stop lossy, bo wiedziałem, że na EURUSD może być korekta. Korekta owszem, była i to znacznie większa niż przypuszczałem. Wycięła moje stop lossy, po czym znów moja wiara w trend kazała mi ustawić się w kierunku 'buy'. Znów pomyłka. Włącznie z otwartymi pozycjami byłem w pewnym momencie poniżej 400 zł i byłem bliski zwątpienia, ale w końcu siła trendu zadziałała i stanęło na prawie 14% do przodu. Niezła nerwówka. Teraz znów mamy korektę. Niektórzy twierdzą, że ta korekta może dobić nawet do poziomu 1.36. Zobaczymy. Ty razem muszę być ostrożniejszy.
Hazard - bez większych zmian. Bardzo możliwe, że zrobię niedługo podsumowanie tej rubryki i ją wywalę, żeby bilans był czytelniejszy.
Reklamy - chciałem w tym miejscu podziękować bardzo serdecznie tej jednej, jedynej osobie, która kliknęła w reklamę! ;) Ostatnio myślałem o tym, że jeśli nikt nie kliknie w reklamę przez 2-3 bilanse, to wywalę również tę rubrykę, ale dzięki temu jednemu kliknięciu, rubryka jeszcze trochę pożyje :)
Zdjęcia - bez zmian

 
Widzimy zatem, że sponsorem ostatnich dwóch tygodni był forex. Z przygodami, ale zakończonymi sukcesem. Na drugim miejscu uplasowały się odsetki z lokat, które przy ponad 20 razy większym kapitale dały przychód kilka razy mniejszy. Zawiodły akcje, ale nie przywiązuję do tego dużej wagi, bo są to w zasadzie "odpady", po dawnych ruchach inwestycyjnych, których i tak nie sprzedam.


6 komentarzy:

  1. Cześć, mam pytanie.
    Jeżeli założyłeś lokate na 3 miesiące, a robisz zestawienie finansowe to w zyskach z lokat wpisujesz ile jest aktualnie naliczonych odsetek?
    Czy poprostu zakładasz lokate w styczniu a na koniec kwietnia wpisujesz do bilansu sumę wzystkich odsetek?

    OdpowiedzUsuń
  2. hej, a zastanawiałeś się nad rynkiem catalyst zamiast zwykłych lokat?

    OdpowiedzUsuń
  3. pogorszę ci trochę nastrój i przypomnę o regulaminie google - jak będziesz się chwalił dochodami z reklam to ich nie zobaczysz. Choć przy takiej klikalności i tak pewnie nie doczekasz tych 70 e koniecznych do wypłaty...

    OdpowiedzUsuń
  4. @Arkadiusz

    Póki co są to lokaty dzienne i rozliczenie ich jest nieco zagmatwane, bo gdy zakładam nową lokatę, to ma ona 1050 zł (wartość wziąłem z innego bloga traktującego o optymalizacji odsetek;). Na lokatę składają się wtedy pieniądze z pracy + już posiadane na koncie odsetki. Nie wpisuję do rozliczenia pieniędzy, których nie mam. Czyli np. pozycje lokaty mają teraz wartość 12631.94 zł co oznacza, że mam kilka lokat po 1050 zł oraz 31.94 zł odsetek na koncie. Przyznam też, że przy ostatnim zakładaniu lokat coś namieszałem w rozliczeniu. Przelałem więcej niż powinienem, przez co zostały mi odsetki z poprzedniego rozliczenia na koncie i teoretycznie teraz odsetki powinny być większe dokładnie o 5 zł. Być może niechcący załapałem się na jakieś opłaty i stąd mi to umknęło. Jak będę miał chwilę, to sprawdzę. Ponieważ zakładanie lokat nie pokrywa się z rozliczeniem bloga, to zawsze wychodzą jakieś małe komplikacje :)

    @JKL
    Nie zastanawiałem się. Póki co lokaty są dzienne i leżą czekając na różne okazje. W najbliższej perspektywie będzie to debiut GPW. Później kończy się promocja lokaty w mBanku, więc może zacznę grać na giełdzie. Jakoś nie mam ochoty zamrażać gotówki na dłuższe okresy za kilka procent. To by miało sens przy większych kwotach, a nie przy tak małym kapitale. Poczytam więcej o Catalyst w najbliższym czasie, ale z moim zacięciem hazardzisty to pewnie pójdę w stronę giełdy ;)

    @Maczeta Ockhama - dzięki za informację. Nie wiedziałem o tym zapisie. Jak go znajdę, to usunę zapisy o reklamach. Chociaż miały one tu być właśnie jako test, bo nie bardzo wierzę w zarabianie na reklamach. Klikalność jest marna, bo nie namawiam do tego nikogo, nie reklamuję się. A tak poza tym - nie pogorszyło mi to nastroju ;) Te małe kwoty w moim bilansie to tylko eksperymenty. Mało znaczące dla portfela.

    OdpowiedzUsuń
  5. w punkcie 8,2 regulaminu google jest taki zapis 8.2 Uczestnik może jednak ujawniać dokładną kwotę brutto płatności otrzymywanych od Google w ramach Programu.

    Więc wnioskuję że można się tylko chwalić tym co się otrzymało na konto bankowe a nie tym co teraz leży na koncie AdSensowskim

    Jeszcze jest zapis taki.
    8.1 Uczestnik zobowiązuje się nie ujawniać Informacji Poufnych Google bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Google. „Informacje Poufne Google” oznacza: (a) wszystkie programy, technologie, kody programowe, specyfikacje, materiały, wytyczne i dokumentację Google, związane z Programem; (b) częstotliwość kliknięć lub inne statystyki związane z działaniem Witryny w Programie, udostępnionym Uczestnikowi przez Google; oraz (c) wszelkie inne informacje określone na piśmie przez Google jako „Poufne” lub w równoznaczny sposób lub takie, w przypadku których można zasadnie przyjąć, że są one w oczywisty sposób poufne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki. Też już to sprawdziłem. Ubiegłeś mnie we wpisie :) Tak więc w bilansie muszą nastąpić zmiany.

    OdpowiedzUsuń