Strona główna

poniedziałek, 21 listopada 2011

BGŻ Optima - założyłem

Sporo osób rozpisuje się na temat nowej oferty BeGieŻetu. Ja również napiszę, ale nie dlatego, że Optima po prostu się pojawiła, ale dlatego, że jest jakimś tam małym kroczkiem do mojego "Melona" ;-) Przed weekendem założyłem tam konto i czekam na przesyłkę z digipassem, aby móc się zalogować i przetransferować moje lokaty.

Co mi się w tej ofercie spodobało?
- zero opłat
- przeznaczenie konta tylko do celów oszczędnościowych (dla wielu osób jest to zapewne minus)
- prostota oferty (przynajmniej tak mi się na razie wydaje; nie widać żadnych kruczków, ani niepotrzebnych komplikacji, no może poza jedną, o której dalej, związaną z digipassem)
- oprocentowanie lokat najlepsze, jak na razie, na rynku (6,48%)
-oprocentowanie samego konta jest lepsze od lokaty jednodniowej np. mBanku i wynosi 4,6%

Co mi się niezbyt spodobało? (bo nie mogę powiedzieć, że są to jakieś potężne minusy)
- digipass - czyli token, który jest potrzebny do zalogowania się na koncie; nie wydaje mi się aby był potrzebny skoro można zdefiniować tylko jeden przelew na nasze konto powiązane; jeśli nawet ktoś mi się włamie na konto to co zrobi? przeleje pieniądze na moje drugie konto? zlikwiduje mi lokatę? a może założy nową? myślę, że standardowe zabezpieczenie hasłem wysyłanym na telefon spokojnie by wystarczyło
- ilość lokat - można założyć jedynie 8 lokat, ale to pewnie mechanizm obronny przed optymalizatorami, którzy najchętniej założyliby 100 lokat po 1043 zł :-)

Zobaczymy jak to będzie wyglądało od środka. Ok. 2 lata temu zlikwidowałem wszelkie zbędne konta, karty i inne śmieci i bronię się przed zakładaniem jakichkolwiek nowych wynalazków z dziesięcioma gwiazdkami rozpisanymi mikroskopijnym drukiem na końcu regulaminu, dlatego jestem bardzo sceptycznie nastawiony również do Optimy. Jak tylko znajdę jakiś haczyk, tudzież zwykłą wadę, nie omieszkam o tym tu napisać.

6 komentarzy:

  1. Ja też założyłem konto w Optimie, ale równolegle też w Meritum Banku, który oferuje lokatę powitalną. Ciekawe jak długo będą takie dobra warunki i ile czasu trzeba czekać na digipass ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe. Jeśli krótko, to od razu zlikwiduję konto. Mam jednak nadzieję, że to akcja długoterminowa. Nie lubię jak mi się daje cukierka po to, by zaraz go zabrać. Zazwyczaj wtedy nie wracam już do takiej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tym digipassem pewnie chodzi o to, żeby za jakiś czas wprowadzić opłaty za korzystanie z tego wynalazku. Pewnie część klientów odejdzie z tego powodu, ale część pozostanie i będzie bulić za to.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wprowadzą opłaty to trzeba się będzie wymiksować, ale nie sądzę, żeby o to chodziło, skoro są bankiem dla oszczędzających to pomyśl ile kapitału sobie zagarną, a dają marne 6,5 %, a sami zarabiają po 30%. I tak nam dają te odsetki najmarniejsze jak się tylko da, dobrze ze pojawiają się nowi gracze na rynku bo są konkurencyjni, a ja wciaż nie rozumiem ludzi, którzy trzymają kasę na lokatach w PKO BP na 3,9% w skali roku!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie każdemu chce się szukać ofert czy bawić w chodzenie po bankach, żeby założyć lepsze lokaty. Ludzie są różni. Mają konto w PKO od lat to i lokatę tam zakładają. Niektórzy uważają, że ich czas nie jest wart tyle, żeby szukać lokatę, która da im 10, czy 20 zł miesięcznie więcej, bo co to jest? 3 piwa raptem. Sam jeszcze nie tak dawno trzymałem oszczędności na emax'ie i w ogóle nie myślałem o lokatach, bo po co? Skupiałem się na tym, by zarabiać więcej. Gdybym nie spisywał tego całego szatańskiego, "melonowego" planu tu na blogu, to różnicy w odsetkach między 3,9% ,a 6,48% w ogóle bym nie zauważył, bo zniknęłaby niezauważona wśród comiesięcznych wydatków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wczoraj założyłem konto w BGŻ Optima, a dzisiaj zauważyłem ofertę Deutsche Banku :P i to ładniutkie 10% i troszkę mi to namieszało w planach w związku z BGŻ

    zapraszam po więcej informacji do mnie:
    www.xamriks.blogspot.com

    I dodałem Cię do listy blogów, które czytam, na razie przeczytałem tylko aktualne posty, ale później postaram się dokładniej zagłębić w poprzednie

    pozdrawiam, xamriks

    OdpowiedzUsuń