Strona główna

piątek, 12 listopada 2010

Polimex Mostostal S.A.

W tym roku grałem na giełdzie głównie podczas debiutów (PZU, Otmuchów, GPW) i dobrze na tym wychodziłem. Postanowiłem kolejny raz spróbować szczęścia w "normalnej" grze, w której zazwyczaj nie byłem zbyt dobry. Kwota niewielka, czyli ok. 500 zł, bo akurat tyle leżało nierozdysponowane w momencie gdy większa kwota była zablokowana podczas debiutu GPW.

Zainteresowałem się spółką Polimex Mostostal S.A. Po przejrzeniu wskaźników stwierdziłem, że nie jest zbyt przewartościowana. Cena bliska 4 zł, czyli okrągła liczba (takie małe, psychologiczne wsparcie). Wprawdzie ma ostatnio nieco słabsze wyniki, ale z relacji prezesa wynika, że spowodowane to było słabszymi wynikami na rynku rumuńskim, ale sytuacja ta została oczyszczona. Jest więc szansa na lepsze wyniki w kolejnych kwartałach, ponieważ spółka podpisała sporo kontraktów i twierdzi, że moce przerobowe wykorzystywane są w 100%. Kwestia tego, czy i kiedy zainteresują się tą spółką spekulanci. Po tym jak kupiłem 130 akcji po 4,15 zł cena poszła nieco w górę, a teraz waha się między 4,1-4,2. Jeśli spadnie niżej 4 zł, to być może dokupię więcej, bo traktuję to raczej średnio lub długoterminowo.

3 komentarze:

  1. Hmm... zakupiłeś pierwszy pakiet akcji po 4,15 i jak spadnie do 4z masz zamiar dokupić? Jest to tzw. uśrednianie strat. Rozumiem że mała pozycja itd ale naprawdę nie ma sensu kupować czegoś co traci na wartości, jak będzie szło w górę to dopiero należy dokupywać ;) Ale każdy ma woje metody inwestycyjne.

    App kiedyś na swoim blogu napisał że jak się traci na danym walorze nagle duża większość posiadaczy tego waloru staje się długoterminowcami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie planowałem kupować w okolicach 4 zł. Myślałem raczej o tym, że jeśli spadnie mocno poniżej 4 zł, to za jakiś czas przeanalizuję sytuację spółki ponownie i zastanowię się nad dokupieniem. Poza tym zdecydowałem się na spółkę z WIG20 z nadzieją, że nie będzie na niej takich wałków jak na mniejszych spółkach, kiedy to akcje traciły przez rok lub dwa po 99% wartości. Zobaczymy... nigdy nie byłem dobrym inwestorem, więc może i masz rację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziwię się, że mój blog nie sprostał Twoim oczekiwaniom skoro totalnie różni się temtycznie:) powodzenia

    OdpowiedzUsuń